گزارش افتتاح کارخانه اکتوور ۲ با حضور وزیر بهداشت مجموعه اکتوور، بی‌نظیرترین واحد تولیدی دارو در منطقه

نویسنده:
اکتوورکو
تاریخ انتشار:
01 اردیبهشت 1398
10

وزیر بهداشت گفت: مجموعه اکتوور از واحدهای بزرگ صنعت داروسازی کشور است، چراکه بنده در صنایع دارویی کار کرده‌ام و بنیان‌گذار بسیاری از کارخانه‌های داروسازی کشور بوده‌ام و این مجموعه از بی‌نظیر‌ترین واحدهای تولیدی دارو در منطقه است.   به گزارش روابط عمومی گروه اکتوور، سعید نمکی، در حاشیه افتتاح پیشرفته‌ترین واحد تولید قرص و کپسول کشور واقع در شهرک صنعتی بهارستان استان البرز اظهار کرد: افتتاح این مجموعه از یکسو گامی در راستای همراهی با بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان دارو در سطح جهان و از طرف دیگر، گامی در جهت ورود به بازارهای جهانی و صادرات است. نمکی تصریح کرد: یکی از آرزوهای ما این بود که مجموعه‌هایی در تولید دارو داشته باشیم که بتوانند علاوه بر تأمین نیاز داخل، محصولات خود را با GMP و استانداردهای بالا به کشورهای دیگر صادر کنند. وزیر بهداشت از اکتوور به‌عنوان یکی از بهترین برندهای دارویی در سطح منطقه یادکرد و افزود: این مجموعه باهمت و عشق و علاقه ایجادشده و امیدواریم که از این حرکت‌های بزرگ ملی حمایت بیشتری کنیم، البته استان البرز یکی از استان‌هایی است که ظرفیت بسیار بالایی دارد و صنایع بزرگ زیادی در این استان مستقر است. نمکی در خصوص ارزش ریالی راه‌اندازی کارخانه داروسازی اکتوور ٢ عنوان کرد: ارزش سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی صنایع داخلی، فقط ارزش ریالی آن نیست، بلکه عشق و علاقه است، چراکه توانسته در شرایط سخت تحریم و شرایطی که در کشور سرمایه‌گذاری در حوزه دارو، اشکالاتی دارد، امید ایجاد کند و این موضوع با هیچ پولی قابل مقایسه نیست. وزیر بهداشت با اشاره به نامگذاری سال ٩٨ به عنوان سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت قطعا با تمام وجود از صنایع داخلی حمایت می‌کند و در روند صدور مجوزها، قیمت‌گذاری صحیح و منطقی، تولید دارو و کاهش واردات، حمایت‌های خوبی خواهیم کرد. وزیر بهداشت اضافه کرد: راهکارهایی را دنبال می‌کنیم که وام‌های کم بهره به صنایع داخلی اختصاص پیدا کند و پیشنهاداتی را در دولت مطرح می‌کنیم تا این حمایت‌ها توسط بانک مرکزی انجام شود. گفتنی است کارخانه اکتوور ۲ که در شهرک صنعتی بهارستان-استان البرز به بهره‌برداری رسیده دارای بیش از ۱۰ هزار مترمربع زیربنا، ۴۲۰۰ متر مربع کلین‌روم( اتاق تمیز) و شامل سه خط گرانولاسیون، شش خط تولید قرض و کپسول و پنج خط بسته‌بندی پر سرعت است. این کارخانه که به رغم موانع و محدودیت‌های تحریم با مشارکت کمپانی MERCK آلمان احداث شده از ظرفیت تولید سالانه شش میلیارد عدد قرض و کپسول برخوردار است…

وزیر بهداشت گفت: مجموعه اکتوور از واحدهای بزرگ صنعت داروسازی کشور است، چراکه بنده در صنایع دارویی کار کرده‌ام و بنیان‌گذار بسیاری از کارخانه‌های داروسازی کشور بوده‌ام و این مجموعه از بی‌نظیر‌ترین واحدهای تولیدی دارو در منطقه است.

 

به گزارش روابط عمومی گروه اکتوور، سعید نمکی، در حاشیه افتتاح پیشرفته‌ترین واحد تولید قرص و کپسول کشور واقع در شهرک صنعتی بهارستان استان البرز اظهار کرد: افتتاح این مجموعه از یکسو گامی در راستای همراهی با بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان دارو در سطح جهان و از طرف دیگر، گامی در جهت ورود به بازارهای جهانی و صادرات است.

نمکی تصریح کرد: یکی از آرزوهای ما این بود که مجموعه‌هایی در تولید دارو داشته باشیم که بتوانند علاوه بر تأمین نیاز داخل، محصولات خود را با GMP و استانداردهای بالا به کشورهای دیگر صادر کنند.

وزیر بهداشت از اکتوور به‌عنوان یکی از بهترین برندهای دارویی در سطح منطقه یادکرد و افزود: این مجموعه باهمت و عشق و علاقه ایجادشده و امیدواریم که از این حرکت‌های بزرگ ملی حمایت بیشتری کنیم، البته استان البرز یکی از استان‌هایی است که ظرفیت بسیار بالایی دارد و صنایع بزرگ زیادی در این استان مستقر است.

نمکی در خصوص ارزش ریالی راه‌اندازی کارخانه داروسازی اکتوور ٢ عنوان کرد: ارزش سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی صنایع داخلی، فقط ارزش ریالی آن نیست، بلکه عشق و علاقه است، چراکه توانسته در شرایط سخت تحریم و شرایطی که در کشور سرمایه‌گذاری در حوزه دارو، اشکالاتی دارد، امید ایجاد کند و این موضوع با هیچ پولی قابل مقایسه نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به نامگذاری سال ٩٨ به عنوان سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت قطعا با تمام وجود از صنایع داخلی حمایت می‌کند و در روند صدور مجوزها، قیمت‌گذاری صحیح و منطقی، تولید دارو و کاهش واردات، حمایت‌های خوبی خواهیم کرد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: راهکارهایی را دنبال می‌کنیم که وام‌های کم بهره به صنایع داخلی اختصاص پیدا کند و پیشنهاداتی را در دولت مطرح می‌کنیم تا این حمایت‌ها توسط بانک مرکزی انجام شود.

گفتنی است کارخانه اکتوور ۲ که در شهرک صنعتی بهارستان-استان البرز به بهره‌برداری رسیده دارای بیش از ۱۰ هزار مترمربع زیربنا، ۴۲۰۰ متر مربع کلین‌روم( اتاق تمیز) و شامل سه خط گرانولاسیون، شش خط تولید قرض و کپسول و پنج خط بسته‌بندی پر سرعت است.

این کارخانه که به رغم موانع و محدودیت‌های تحریم با مشارکت کمپانی MERCK آلمان احداث شده از ظرفیت تولید سالانه شش میلیارد عدد قرض و کپسول برخوردار است و می‌تواند نیاز ایران و منطقه به داروهای کمپانی MERCK را تامین کند.

ویژگی منحصربه‌فرد کارخانه اکتوور۲ سیستم کاملا بسته و کنترل شده انتقال مواد و تولید آن است که تمامی پارامترهای محیطی از قبیل اختلاف فشار، دما و…. در آن با پیشرفته‌ترین تجهیزات و سیستم‌های روز دنیا کنترل می‌شود.

این کارخانه به همچنین جدیدترین و پرسرعت‌ترین دستگاه‌های پرس قرص و بسته‌بندی مجهز است.

تولید آزمایشی کارخانه اکتوور ۲ از اواخر سال گذشته آغاز شده و محصولات آن به زودی راهی بازار می‌شوند.

گروه دارویی اکتوور درحال‌حاضر تامین بیش از ۱۹۰ قلم دارو در ۱۴ حوزه درمانی بیماران قلب و عروق، سرطانی، پیوند، ام‌اس، اعصاب، داخلی، زنان و بیماری‌های خاص فعالیت داشته و از ظرفیت تولید بیش از هفت میلیارد عدد قرص و کپسول و حدود ۱۰۰ میلیون آمپول، سرنگ از پیش پرشده، ویال تزریقی و لیوفیلیزه برخوردار است و طی سه سال اخیر با حمایت‌های دولت تدبیر و امید موفق به احداث، تجهیز و بهره‌بردای بیش از ۳۰ هزار متر مربع فضای تولیدی جدید شده است.

منبع: ایلنا

مطالب مرتبط

مشارکت فعال اکتوور در چهلمین همایش سالیانه انجمن علمی روان پزشکان ایران

مشارکت فعال اکتوور در چهلمین همایش سالیانه انجمن علمی روان پزشکان ایران

مشارکت فعال اکتوور در برپایی بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق

مشارکت فعال اکتوور در برپایی بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق

معرفی داروی اکتوژست و دوفامد

معرفی دو داروی پروژسترونی شرکت آتی فارمد در کنگره بین‌المللی رویان

روز داروسازی مبارک.pngی

پنجم شهریور، روز داروسازی مبارک!

nahaleh naraqi

پیام تبریک خانم نهاله نراقی به مناسبت روز پزشک